Thursday, January 30, 2014
Toidule tagasiside andmisest
Viimasel ajal on üks teema pannud mõtisklema. Mida vastate teie tavaliselt, kui restoranis küsib ettekandja teilt "kuidas maitses?". Kas olete nagu enamus eestlasi, kes alati vastab "väga hea oli", kuigi tegelikult oli salat selgelt liiga soolane ja kartulid toored?
Ühelt poolt tundub, et inimesed ei julge tagasisidet anda, sest kardavad kedagi solvata või on liialt häbelikud. Teiselt poolt ei osata selle infoga sageli ka miskit peale hakata. Ettekandja enamasit kas teeb hapu näo või pomiseb midagi enda ette. Tõsi, on ka üksikuid positiivseid juhtumeid, kus ettekandja kas vabandab ja/või ütleb, et annab info kokale edasi.
Konstruktiivse tagasiside andmist ei peaks kartma kumbki osapool. Loomulikult ei tohiks öelda midagi stiilis "toit oli jube kehv". Aga kui öelda, et "minu arust olid kartulid liialt soolased" või et "liha oli väga vintske", siis ei ole selles midagi halba. Kokk võibolla soolabki terve oma elu kartuleid üle, sest keegi ei ütle talle, et ta natuke liiale kipub minema. Kliendid lihtsalt ei tule enam restorani, sest neile ei maitse ja kokk ei oska midagi parandada, sest keegi ei ütle talle midagi. Selline lähenemine ei vii ju kuhugi.
Konstruktiivne kriitika on edasiviiv jõud ja on kasulik nii restoranile kui ka klientidele. Olge julgemad, inimesed!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment